27 Temmuz 2011 Çarşamba

Bir Sahabinin Peygamber Efendimiz(sav)'e Sordugu Sorular Ve Cevaplar

BIR SAHABININ PEYGAMBER EFENDIMIZE SORDUGU SORULAR VE CEVAPLAR


--------------------------------------------------------------------------------
1- Ya Resulallah, ben insanlarin en âlimi olmak istiyorum

- Allah'tan en çok korkan, insanlarin en âlimi olur

2- Insanlarin en zengini olmak istiyorum

- Kanaatkâr olursan, insanlarin en zengini olursun

3- Insanlarin en hayirlisi olmak istiyorum

- Insanlarin en hayirlisi, insanlara menfaatli olandir Sen de baskalarina yardimci ol, en hayirlisi olursun

4- Insanlarin en adaletlisi olmak istiyorum

- Öyle ise kendin için istedigini baskasi için de iste Kendin için istemedigini baskasi için de isteme

5- Allah'a en yakin kul olmak istiyorum
- Allah'i çok zikret!

6- Iyi hal ve ikram sahibi insan olmak istiyorum

- Öyle ise Allah'a ibadet ederken O'nu görür gibi ibadet et Sen O'nu görmesen de O seni görüyor zaten

7- Imanimin mükemmel olmasini istiyorum

- Ahlâkini güzellestir Imanin kemale ersin

8- Allah'in itaatli bir kulu olmayi istiyorum

- O halde farzlari ihmal etme Tümüyle yerine getir

9- Rabb'imin huzuruna günah kirlerinden temizlenmis olarak çikmak istiyorum

- Cünüplük kirinden guslederken günah kirinden de gusletmeyi ihmal etme, tevbe, istigfarla temizlen

10- Mahsere giderken yolumun aydinlik olmasini istiyorum

- O halde hiç kimseye zulmetme, kalbini kirma Gücüne güvenerek hakkindan mahrum etme ki, mahserde yolun aydinlik olsun Seni de kimse yolundan etmesin

11- Rabb'imin bana merhametini arzuluyorum Bana acisin istiyorum

- Rabb'inin yarattigi insana ve bütün canlilara merhamet eyle Sen burada merhametli olursan orada merhamete layik olursun

12- Günahlarimin azalmasini istiyorum

- Öyle ise tevbe, istigfarini çogalt Bir daha yapmama konusunda azimli ol

13- Rabb'imin rizkimi bol vermesini istiyorum

- O halde abdestli çalismaya devam et

14- Ayiplarimin yüzüme vurulmamasini istiyorum

- Sen burada kimsenin ayibini yüzüne vurmazsan, orada da senin ayibini kimse yüzüne vurmaz

15- Günah kirlerinden ruhumu nasil temizlerim?

- Gözyasiyla Gözyasini rahmet gibi yagdir, ruhunu temizlemis olursun

Kenzü'l-Ummal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder