27 Temmuz 2011 Çarşamba

Hz. Peygamber'in Dilinden Dua

Hz Peygamber'in Dilinden Dua



1 "Dua ibadetin tâ kendisidir" (Ebû Davud)

2 "'ım, Senden hidayet ve doğruluk isterim" (Müslim)

3 "'ım, Senden hidayet, takva, iffet ve zenginlik isterim" (Müslim)

4 "Ey kalpleri evirip çeviren 'ım, kalplerimizi taatine çevir" (Müslim)

5 "'ım, bana doğruyu ilham et ve beni nefsimin şerrinden koru" (Tirmizî)

6 "Ey kalpleri evirip çeviren 'ım, kalbimi dininin üzerinde sabit kıl" (Tirmizî)

7 "'ım! Senden yararlı bilgi, hoş rızık, kabul edilmiş amel isterim" (İbn Mace)

8 "'ım, beni bağışla, bana merhamet et, bana afiyet ver ve bana rızk ver" (Müslim)

9 "'ım, günahlarımı bağışla, bana merhamet et, hidayet et, bana afiyet ver, rızk ver" (Müslim)

10 "'ım, yaptığım şeylerin şerrinden ve yapmadığım şeylerin şerrinden Sana sığınırım" (Müslim)

11 "Zorlu beladan, bedbahtlıktan, kötü kaderden ve düşmanların şamatasından 'a sığınırım" (Buharî-Müslim)

12 "Rabbimiz, bize dünyada da iyilik ver, ahirette de iyilik ver ve bizi cehennem azabından koru" (Buharî-Müslim)

13 "'ım, cehennem fitnesinden ve cehennem azabından, zenginliğin ve fakirliğin şerrinden Sana sığınırım" (Ebû Davud)

14 "'ım, açlıktan Sana sığınırım; o, ne kötü bir arkadaştır Hainlikten Sana sığınırım; o, ne kötü bir sırdaştır" (Ebû Davud)

15 "'ım, nimetinin elden çıkmasından, afiyetinin ters dönmesinden, ansızın azabına uğramaktan ve her türlü gazabından Sana sığınırım" (Müslim)

16 "'ım kalbimi aydınlık kıl, lisanımı, kulağımı, gözümü, ardımı, önümü, üstümü, altımı aydınlık eyle 'ım, nurumu büyüt" (Buharî-Müslim)

17 "Ey Hay ve Kayyum olan! Sadece Senden yardım isterim; Hayatımı düzelt, gözümü açıp kapayıncaya kadar bile beni nefsimle baş başa bırakma" (Hakim)

18 "'ım, Senden sevgini, Seni sevenlerin sevgisini ve beni Senin sevgine ulaştıracak ameli isterim 'ım, Senin sevgini bana nefsimden, ailemden ve soğuk sudan daha sevimli eyle" (Tirmizî)

19 "'ım, acizlikten, tembellikten, korkaklıktan, ihtiyarlıktan ve cimrilikten Sana sığınırım Kabir azabından Sana sığınırım Hayatın ve ölümün fitnesinden Sana sığınırım" (Müslim)

20 "'ım; bütün hamdler Sanadır Sen beni onunla giydirdin O, elbisenin hayrını ve onun için yapılanın hayrını Senden isterim Onun ve onun için yapılanın şerrinden Sana sığınırım" (Tirmizî)

21 "'ım, Senden rahmetini icap ettiren şeyleri, mağfiretini gerektiren şeyleri, bütün günahlardan esen kalmayı, bütün iyilikleri ganimet olarak kazanmayı, cennete nail olmayı ve cehennemden kurtulmayı isterim" (Müslim)

22 "'ım, işimi koruyan dinimi ıslah et, geçimimi sağlayan dünyamı ıslah et, dönüp varacağım yer olan ahiretimi ıslah et Hayatı her hayrı artırmama vesile eyle, ölümü bütün kötülüklerden kurtulmama çare eyle" (Müslim)

23 "'ın adıyla, 'a tevekkül ediyorum 'ım! sapıtmak ve saptırılmaktan, alçalmak ve alçaltılmaktan, zulmetmek ve zulmedilmekten, bilgisizlikten ve bilgisiz bırakılmaktan Sana sığınırım" (Tirmizî)

24 "Bütün hamdler O 'a ki O, bana yeter, bana acır; yine bütün övgüler O'na ki, O, beni doyurur ve suvarır Bana ihsanda bulunup, beni -insanların- en faziletli(si) kılan 'a hamd olsun Senden beni ateşten korumanı diliyorum" (Ebû Davud)

25 "'ım, Sana teslim oldum, Sana iman ettim, Sana tevekkül ettim, Sana döndüm, Senin için dava ettim ve Sana başvurdum Önceden yaptıklarımı ve sonraya bıraktıklarımı, açık yaptıklarımı ve gizli yaptıklarımı bağışla İleriye götüren ve geriye bırakan Sensin Senden başka İlah yoktur" (Buharî-Müslim)

26 "'ım, acizlikten, tembellikten, cimrilikten, ihtiyarlıktan ve kabir azabından Sana sığınırım 'ım, nefsime takvasını ver ve onu temizle Onu en iyi temizleyecek olan Sensin Onun sahibi ve mevlâsı Sensin 'ım, faydasız ilimden, korkmayan kalpten, doymayan nefisten ve kabul olunmayan duadan Sana sığınırım" (Müslim)

27 "'ım! dünyada ve ahirette Senden esenlik isterim; 'ım, dinim, dünyam, ailem ve malım konusunda Senden af ve esenlik isterim 'ım, ayıplarımı ört Korkularımdan beni emin eyle Önümde, ardımda, sağımda, solumda, üstümde olanlardan beni koru Altımdakilerden de Senin azametine sığınırım" (Ebû Davud)

28 "'ım, hatamı ve cahilliğimi, işimde aşırılığımı ve benden iyi bildiğin şeylerimi bağışla 'ım, ciddimi ve şakamı bağışla, hataen ve kasten yaptıklarımı bağışla Bütün bunlar bende vardır 'ım, yapıp ileriye gönderdiğim ve yapmayıp geriye bıraktığım; açıkladığım ve gizlediğim şeylerimi ve benden daha iyi bildiğin şeylerimi bağışla İleriye süren ve geriye bırakan Sensin Sen her şeye kadirsin" (Buharî-Müslim)

29 "'ım, Sen benim Rabbimsin, Senden başka ilah yoktur Beni Sen yarattın, Ben, Senin kulunum, gücüm yettiğince Senin ahdin ve vaadin üzereyim; işlediklerimin şerrinden Sana sığınır, üzerimdeki nimetlerini Sana ikram eder, günahımı da itiraf ederim, bundan ötürü beni mağfiret eyle Senden gayrı kimsecikler günahları bağışlayamaz" (Buharî)

30 "'ım, bütün hamdler Sanadır Sen, yerin, göğün ve onlarda olanların nurusun Hamd yine Sanadır Çünkü Sen yerin göğün ve bunlarda olanın yegane idare edenisin Ve gene bütün övgüler Sana aittir Ki Sen, Hak'sın, va'din, sözün, Seninle karşılaşmak, cennet ve cehennem, peygamberlerin, Muhammed (sav)'in kıyamet saati, bütün bunlar haktır'ım, Sana teslim oldum, Sana inandım, Sana tevekkül ettim, Sana yöneldim, tevbe ettim, senin uğruna mücadele ettim, seni hakem edindim Gelmiş gelecek, gizli ve açık bütün günahlarımı bağışla Sen, benim ilahımsın Senden başka ilah yoktur Şanı yüce olan 'ın güç ve kuvvetinin dışında güç ve kuvvet yoktur" (Buharî-Müslim)


31 "Gökleri ve yeri yaratan, görünen ve görünmeyeni bilen, her şeyin Rabbi, meliki ve sahibi olan 'ım! Senden başka ilah olmadığına şahidim Nefsimin kötülüğünden, şeytan ve ortaklarının şerrinden Sana sığınırım Nefsime bir kötülüğün gelmesinden veya Müslümanlara karşı bir suç işlemeye onu itmesinden gene 'a sığınırım" (Tirmizî)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder